Gjennomført alle emner i GK1, GK2, GK3 ved å ha oppfylt alle krav til oppmøte og innleveringer.
Industridesigneren jobber innenfor flere kontekster; med bedrifter, deltar i konkurranser, som entreprenører og i forskningsteam. Dette kurset utforsker disse mulighetene gjennom raske moduler på tre uker. Alle har fysiske produkter som sluttleveranse, men prosess og hensikt er forskjellig. Samtidig søkes det å gi innsikt i ett utvalg produksjonsprosesser som er tilgjengelig i dag. Sentrale verktøy benyttet innenfor industridesign vil bli introdusert og praktisert. Formgiving og oppøvelse av estetiske ferdigheter er sentralt i alle modulene.
Det vil bli en ekskursjon, og informasjon om tidspunkt, lengde og sted vil komme på et senere tidspunkt.
Kunnskaper om: produksjonsprosesser som
- Sprøytestøping
- Ekstrudering
- 3D printing
Ferdigheter:
- Skal kunne benytte CAD verktøy, Fusion 360
- Skal kunne benytte kreative og analytiske metoder som 3B, AICE, Osbourne, forced relation
- Skal kunne bygge fysiske modeller og prototyper
Generell kompetanse:
- skal kunne benytte håndskissing
- Skal kunne benytte digitale verktøy, som adobe.
- Skal få kjennskap til hvordan produksjonsprosesser påvirker design prosessen
- Kjennskap til merkevare bygging
Undervisningen bygges opp med forelesninger, korte prosjekter over en dag og lengre prosjekter over 3 eller 4 uker. Det legges opp til både individuelt arbeid og gruppearbeid. Kurset inneholder også diverse workshops og datakurs.
Kurset består av 4 moduler med hvert sitt separate prosjekt. Hver modul har en avsluttende innlevering som sensureres med karakteren A-F. Sluttkarakteren for semesteret er et snitt av disse karakterene.
Kurset vil ha stort fokus på bruk av modellverkstedet, samt bruk av 3D printere. Kurset jobber med fysiske modeller i leire og skum.
Pensumliste vil bli opplyst om ved kursstart.
Form of assessment | Grouping | Grading scale | Comment |
---|---|---|---|
Portfolio assessment (Vurderingsmappe) | Individual | A-F |
Workload activity | Comment |
---|---|
Attendance |