Emnenavn på English:
Økologi for landskapsarkitektur - Vegetasjon og Økotyper
Undervisningssemester:
2020 Vår
Eksamenssemester:
2020 Vår
Undervisningsspråk:
Norsk
Emneansvarlig
Kari Anne Bråthen
Forkunnskapskrav
Bestått studiodelen av første og andre semester. Gjennomført (dvs. fått godkjent eventuelle arbeidskrav, ha oppfylt eventuelle krav til oppmøte og levert inn besvarelse til vurdering) i øvrige emner i første studieår, samt hele 3 semester.
Om emnet
Emnet gir en grunnleggende innføring i sentrale økologiske konsepter relatert til vegetasjonsdannelse og økotyper i relasjon til vannsystemer
Læringsutbytte
Kunnskaper:
- Kjennskap til vegetasjon og økotyper som komplekse enheter
- Grunnleggende kjennskap til sentrale økologiske konsepter som forklarer dannelsen av og opprettholdelsen av vegetasjons- og økotyper
Ferdigheter
- Kunne integrere abstrakte økologiske begrep i forståelsen av vegetasjons- og økotyper
Generell kompetanse:
- Kunne koble økologiske konsepter til utviklingen av landskapsarkitektur
Praktisk organisering og arbeidsmåter
Undervisningen foregår som en serie forelesninger, gruppearbeid og presentasjoner individuelt eller i gruppe
Pensum
Emneansvarlig utarbeider pensumliste
Obligatorisk arbeidskrav | Påkrevde arbeidskrav | Oppmøte påkrevd | Kommentar |
Oppmøte til undervisning | | Påkrevd | Obligatorisk deltakelse på alle workshops |
Obligatoriske arbeidskrav:
Obligatorisk arbeidskrav: | Oppmøte til undervisning |
Påkrevde arbeidskrav: | |
Oppmøte påkrevd: | Påkrevd |
Kommentar: | Obligatorisk deltakelse på alle workshops |
Vurderingsform | Gruppering | Karakterskala | Kommentar |
Hjemmeeksamen | Individuell | A-F | Vurderingsordning endret mars 2020
https://aho.no/sites/default/files/pictures/midlertidig_forskrift_til_forskrift_om_opptak_24_03_2020.pdf |
Vurderinger:
Vurderingsform: | Hjemmeeksamen |
Gruppering: | Individuell |
Karakterskala: | A-F |
Kommentar: | Vurderingsordning endret mars 2020
https://aho.no/sites/default/files/pictures/midlertidig_forskrift_til_forskrift_om_opptak_24_03_2020.pdf |