Grunnleggende kunnskaper i Rhino
Fordypningskurset vil ta for seg assosiativ modellering i Rhino / Grasshopper, strukturell analyse i Karamba, virtuell virkelighet og Arduino basert teknologi.
Kurset er åpent for studenter ved RCAT / ACDL studiokurs.
Undervisningen vil være basert på et design som fungerer som et redskap for å lære metoder, verktøy og ferdigheter.
Kunnskaper
Ved gjennomført studium skal studenten ha kunnskap i assosialtiv modellering og VR-visualisering ig arbeide innenfor Arduino miljøet
Ferdigheter
Ved gjennomført studium skal studenten ha ferdigheter i data-drevne computation designprosesser som integrerer assosiativ modellering, avansert visualisering og datainnsamling
Generell kompetanse
Ved gjennomført studium skal studenten;
1. Forelesninger og workshops om utvalgte emner innen computational design
2. Veiledning på individuell og gruppebasis for bygging av ferdigheter
3. Workshops-økter som introduserer spesifikke temaer og ferdigheter
Merk: Alle instruksjoner er basert på deltakelse fra studentene og 90 % fremmøte
Anbefalt:
Bøker:
Ayres, P. ed. (2012) Persistent Modelling. London: Routledge.
Frazer, J. (1995) An Evolutionary Architecture. London : AA Publications. PDF Online: http://www.aaschool.ac.uk/publications/ea/intro.html
Kolarevic, B. Ed. (2003) Architecture in the Digital Age: Design and Manufacturing. London. Taylor and Francis.
Kolarevic, B. and Malkavi, A. Eds. (2005) Performative Architecture – Beyond Instrumentality. London: Spon Press.
Kolarevic, B. and Klinger, K. Eds. (2008) Manufacturing Material Effects: Rethinking Design and Making in Architecture. London: Routledge.
Tilleggslitteratur vil bli introdusert i løpet av kurset på individuell basis.
Online ressurser:
Grasshopper :
Oppmøte påkrevd | Kommentar |
---|---|
Ikke påkrevd |
Vurderingsform | Gruppering | Karakterskala | Kommentar |
---|---|---|---|
Prosjektoppgave | - | Bestått / ikke bestått | Individuell eller gruppe |
Aktivitet |
---|
Individuell oppgaveløsning |