Bestått grunnundervisning.Noe kunnskap om karlegging ved hjelp av Geografiske Informasjonssystemer
Kurset dreier seg om konsekvensene av norsk fiskerinæring på land:
De romlige, territorielle konsekvensene diskuteres for hele landet.
Stedlige konsekvenser gjøres ved hjelp av case studier
Tilgjengelig statistikk og visuelt materiale bearbeides ved hjelp av GIS-verktøy.
Vår metodikk tillemper seg OMA`s framgangsmåte i rurale studier
Kurset høsten 2018 er det andre i en rekke av tre. Våren 2018 studerte vi Senja, høsten 2018 vil studieterritoriet bli Lofoten og Vesterålen.
Ferdigheter i å bruke Geografiske Informasjonssystemer i kartlegging.
Ferdigheter i territoriell «mapping».
Kunnskap om og ferdigheter i morfologiske studier.
Ferdigheter i å sette sammen og presentere en kompleks romlig og stedlig studie.
Kunnskap om rurale områder som gir kompetanse for å forstå og arbeide i denne typen områder.
Forelesninger:
Digitalt gruppearbeid med territorielle studier.
Individuelt case-studie
Supplerende opplysninger
Det er ulike innfallsvinkler til dette kurset:
Vurderingsform | Gruppering | Karakterskala | Kommentar |
---|---|---|---|
Annen vurderingsform, definer i kommentarfelt | Individuell | Bestått / ikke bestått | I løpet av semesteret skal studentene gi regelmessige presentasjoner for lærer og medstudenter og få tilbakemelding på arbeidet. Ved slutten av semestret skal resultatet bli fremvist i et gitt format. Den avsluttende vurderingen er basert på både den visuelle og muntlige presentasjonen, i tillegg til arbeidsprosessen gjennom semestret. |