Kurset er åpent for GK3 og GK5 studenter.
Kurset er en introduksjon til merkevarebygging og visuell identitet. I løpet av kurset skal studenten utvikle en merkevare innenfor et aktuelt tema definert ved kurstart. Målet er å utvikle et eget merkevarekonsept, en merkevare strategi, formgiving av en visuell identitet som formidler verdiene og identiteten til merkevaren.
Kunnskaper:
Ferdigheter:
Studentene skal:
Generell kompetanse:
Emnet er praksisrettet og vil primært bli levert gjennom forelesninger etterfulgt av øvinger.
Kurset vil gå i uke 40, 41, 42 og 43.
Lærere på kurset: Eirik Seu Stockmo (Metric Design), Ted Matthews
Vurderingsform | Gruppering | Karakterskala | Kommentar |
---|---|---|---|
Vurderingsmappe | Individuell | Bestått / ikke bestått | I vurderingen inngår følgende: Studentene vil følge en serie forelesninger sammen med tilhørende øvelser. Studentene vil bli vurdert på deres evne til å demonstrere sin læring gjennom sine obligatoriske leveranser. Leveranser: Endelig merkevarestrategi, merkehåndbok og merkevare. |
Aktivitet | Kommentar |
---|---|
Oppmøte | Kurset er praksisbasert, så oppmøte er en forutsetning for å bestå kurset. |