Hvert semester må alle studenter betale semesteravgift og gjennomføre semesterregistreringen for å beholde studieretten.
Du gjennomfører semesterregistreringen i Studentweb. Semesterregistrering innebærer godkjenning av utdanningsplanen som er satt opp for det studieprogrammet som du har fått opptak til og har studierett på.
I Studenweb oppretter du også faktura for semesteravgift. Du betaler semesteravgiften i din bank. Husk riktig beløp, KID-nummer, kontonummer og betalingsfrist.
Dersom du ikke gjennomfører semesterregistreringen og/eller glemmer å betale semesteravgiften medfører dette stenging av adgangskort og til slutt tap av studieretten ved AHO.
Frist for å betale semesteravgift og fullføre semesterregistreringen:
Har du spørsmål eller utfordringer relatert til dette, kontakt infosenter@aho.no.
Etter at du har fullført semesterregistreringen vil Studentweb innen ett døgn sende melding til Lånekassen om at du er registrert som student, og da vil Lånekassen påbegynne prosessen for å utbetale studiestøtte.