fbpx Studieadministrasjonens serviceerklæring | Arkitektur- og designhøgskolen i Oslo

Språk

Studieadministrasjonens serviceerklæring

Hvem omfattes av serviceerklæringen?

  • Studieadministrasjonens primære brukere er AHOs registrerte studenter og vitenskapelige ansatte
  • Studieadministrasjonen har også et ansvar for informasjon til potensielle søkere, tidligere studenter, skoler, firma og institusjoner om AHOs studietilbud

Tjenestetilbud

Studieadministrasjonen anser forutsigbarhet og kvalitet i saksbehandlingen for de studieadministrative
tjenester som viktig for et godt studiemiljø og søker å oppnå dette ved at studieadministrasjonen:

  •  gir nye studenter tilbud om innføringsopplegg i det å være student ved AHO
  •  gjør studentene kjent med bestemmelser som gjelder studiet i lover og forskrifter gjennom AHOs kvalitetsystem på skolens websider
  • behandler studentdata etter gjeldende regler og forskrifter
  • forholder seg til saksbehandlingstid og -kvalitet i samsvar med lover, forskrifter og retningslinjer AHO er underlagt
  • kontinuerlig vedlikeholder eksamensdata på Studentweb og rapporterer til Lånekassen
  • gjør studentene kjent med klageadgang i forhold til sensur, enkeltvedtak og beslutninger om sanksjoner
  • gjør studentene kjent med mulighetene for å søke om tilrettelagt undervisning og/eller eksamen ved dokumentert sykdom eller funksjonshemming
  •  legger forholdene til rette for studieveiledning underveis
  • bekjentgjør AHOs generelle kjøreplan for undervisningen i god tid før semesterstart
  • gir studentene muligheter til å evaluere undervisningsoppleggene på alle kurs og at undersøkelsene bringes videre til faglærere, instituttledere og undervisningsutvalg for videre behandling
  • årlig foretar en læringsmiljøundersøkelse og at denne bringes videre til læringsmiljø- og undervisningsutvalg for videre behandling
  • er tilgjengelig for studentene i åpningstiden

Studieadministrasjonen forventer at studentene:

  •  registrerer seg på Studentweb hvert semester og betaler avgifter innen fastsatte frister
  •  selv tar ansvar for å sette seg inn i informasjon om eksamen, oppgaver og lignende gjennom semesterbøker, kvalitetsystemet, oppslag og AHOs websider 
  • leser e-post sendt til tildelt e-postadresse ved AHO
  • deltar i evaluering av undervisning, pedagogisk opplegg og læringsmiljø for videre utvikling av undervisningsopplegget ved AHO