fbpx Pubdrift og andre arrangementer i AHOs lokaler | Arkitektur- og designhøgskolen i Oslo

Språk

Pubdrift og andre arrangementer i AHOs lokaler

  1. Det skal meldes skriftlig til administrasjon om at  arrangement skal avholdes.
     Pubstyret er ansvarlig for alle arrangementer i puben. Det er ikke anledning til å låne eller leie ut puben til private arrangementer.

  2. Arrangement skal ha minst to kontaktpersoner. Navn og telefonnummer på ansvarlige skal være skriftlig. Disse skal være til stede helt til siste gjest har forlatt lokalene. Arrangement skal være avsluttet og lokalet tømt I hht. sjenkeloven senest kl. 0300.

  3. Det skal innhentes tillatelse fra politiet dersom arrangement skal foregå ute. I slike tilfeller skal det alltid sendes nabovarsel.

  4. Arrangør må sørge for at alkoholservering foregår lovlig.

  5. For å forhindre ulike former for “vandringer” og at arrangement sprer seg utenfor det avtalte området, må det foretas fysiske sperringer. Heisen skal alltid være avstengt.

  6. Ved akutte situasjoner; branntilløp, innbrudd, bråk o.l. må arrangøren selv vurdere om situasjonen er så akutt at brannvesen/politi/ambulanse må tilkalles..

  7. Lokalene i 1. etasje skal ryddes og rengjøres etter bruk. Er den påfølgende dag en arbeidsdag, skal ryddingen i lokalene være gjort innen kl. 08.00. Dersom den påfølgende dag er en lørdag eller søndag, skal det være ryddet i løpet av dagen, eller etter avtale. Dersom renhold og rydding ikke skjer i henhold til avtale, kan skolen setten bort arbeidet for arrangementskomiteens regning. Søppel plasseres i søppelrommet. Studentfester skal på forhånd bestille kontainer. Lån av utstyr som tilhører vaskepersonalet må settes tilbake etter bruk. Hærverk og andre ødeleggelser meldes til administrasjonen.

  8. Pubstyret fastsetter selv regler for renhold og rydding i puben. Utearealene ved puben skal være ryddet og rengjort innen kl. 0800 den påfølgende dag

  9. Det er forbudt å røyke, å bruke stearinys og røykmaskin i skolens lokaler. Møbler som måtte flyttes under festen må settes tilbake .

  10. For puben er det ikke nødvendig med omfattende avsperringer. 

  11. Skolen stiller lokale m/oppvarming og lys til fri disposisjon. Alle andre utgifter er arrangementskomiteens ansvar. 

    • ekstra vaktrunde 

    • utrykning i forbindelse med utløsning av brannalarm (falsk alarm) 

    • utbedring av ev. ødeleggelse og hærverk 

    • skolens ev. utgifter til renhold og rydding av lokalene.

    • Bestilling av kontainer.

  12. Det skal på forhånd utarbeides en plan for gjennomføring av arrangement . Det skal bl.a. lages en risikovurdering og en plan for vakthold. Gjennomføring av arrangement skal evalueres i etterkant. Evalueringsrapport skal foreligge innen 2 uker og oversendes drift@aho.no.

  13. Det skal sendes melding om arrangement til Brann- og redningsetaten senest tre uker før arrangement.

  14. Sikringsskapet skal kun brukes av instruert personal..

  15. Evakueringsteam får nødvendig informasjon fra drift-avdelingen for eventuell evakuering av lokalet.

  16. Arrangementskomiteen er ansvarlig for at disse regler overholdes. Brudd på reglene vil føre til at tilsvarende arrangementer ikke blir gjennomført på skolen.
     

Godkjenning av studentarrangementer skjema

Skjema for godkjenning av studentarrangementer i AHOs lokaler
 

Last ned:

Godkjenning av studentarrangementer i AHOs lokaler (Word)

Godkjenning av studentarrangementer i AHOs lokaler (PDF)